USAHA MENGURANGI MISKONSEPSI PELAJAR MELALUI PEMBELAJARAN KONFLIK KOGNITIF
EFFORT TO REDUCE MISCONCEPTIONS OF MATHEMATICS THROUGH COGNITIVE CONFLICT LEARNING IN ACTIVITIES
DOI:
https://doi.org/10.33019/fraction.v1i2.23Abstract
Pendekatan konflik kognitif dalam pembelajaran matematika adalah penemuan yang membedakan desain atau kapasitas mental dengan aset pembelajaran sehingga siswa dapat memahami ide secara akurat. Dalam keadaan seperti ini, ada pertentangan antara apa yang ada di dalam pelajaran dan apa yang terjadi dengan sengaja diciptakan. Keterkaitan dinamis antara pelajar dan pendidik sangat penting dalam konflik kognitif.
Downloads
References
Jurnal Kwon J, Lee,G. What do we know about students’ cognitive conflict in science classroom: a theoreticial model of cognitive conlict process,
Sabandar, J ( 2005) . Pendekatan Konflik Kognitif pada Pembelajaran Matematika da-lam upaya mengembangkan Kemampuan Berfikir Kritis dan Kreatif. FMIPA UNPAD
Mufit, Fatni. "Model Pembelajaran Berbasis Konflik Kognitif (PbKK)." (2018).
Mufit, F. (2018). Model Pembelajaran Berbasis Konflik Kognitif (PbKK).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ahmad Septian, Hadinda Zulfa, Titania Casella, Adinda, Muhammad Akbar Khaffi, Baiq Desy Aniska Prayanti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work’s authorship and initial publication in this journal.